Формування доброзичливих стосунків з однокласниками:
1. Щиро й доброзичливо стався до всіх однокласників. Умій поважати їх, бачити позитивні сторони людей, будь привітним і щедрим
на схвалення.
2. Виявляй щиру, безкорисливу зацікавленість до всіх однокласників.
3. Будь відвертим у стосунках. Якщо тобі щось не подобається, знайди в собі сили та сміливість відкрито заявити про це.
4. Не нав’язуй своєї думки товаришам. Дай їм самим дійти потрібного висновку.
5. Доводячи щось іншим, ясно, точно і аргументовано викладай свої думки. Але якщо ти помилився, відкрито визнай це перед
однокласниками.
6. Зміцнюй у товаришів віру у себе. Тоді у них виникне бажання самовдосконалюватися, що піде на користь і їм і класу.
7. Не висміюй своїх товаришів.
8. Завжди виконуй обіцянки.
9. Не чекай, коли тебе покличуть на допомогу, намагайся прийти сам.
10. Допомагай і захищай тих, хто слабший за тебе.
11. Не вважай себе всезнайкою і не вихваляйся оцінками, вміннями перед іншими. Це призведе лише до неприйняття і відчуження.
12. Перш, ніж когось осуджувати, спробуй виявити причини негативного вчинку. Поведінки тощо.
Критикувати і осуджувати вміє кожен, а зрозуміти людину і допомогти їй виправити свою помилку – дано не багатьом.
13. Перед тим, як висунути вимоги іншим, висунь їх собі.
14. Шануй думку товаришів. Якщо виникає суперечка, намагайся уникати категоричності і висловлювань на кшталт: «Це все
дурниці!». Так ти викличеш лише роздратування і бажання зробити навпаки.
15. Роби внесок у спільну справу. Тільки спільними зусиллями можна досягти мети.
16. Виявляй ініціативу, бери активну участь у колективних справах.
17. Спробуй завоювати авторитет серед однокласників. Сьогоднішніми справами, а не колишніми заслугами.
Онлайн ігри: захоплення чи залежність?
Якщо міркувати тверезо і без побоювань, онлайн-ігри — це світ фантазії і абсолютно іншої реальності. Діти із задоволенням «занурюються» в казкові події, битви і непокояться за своїх героїчних персонажів. Вони відчувають себе комфортно у фантастичному світі. Але іноді буває перебір: дитина може не на жарт захопитися іграми в Інтернеті, не сприймати навколишню реальність і ототожнювати себе з супергероями. Чи варто хвилюватися? Уявляючи себе героєм віртуальних ігор, дитина отримує можливість певної самореалізації. Він приміряє до себе якості супергероя: сміливість, силу, надздібності тощо. Але повернення до реальності позбавляє його таких можливостей і робить безпорадним перед щоденними проблемами. Досить часто онлайн-ігри призводять до погіршення емоційного та психологічного стану дитини:
Як уберегти дитину від виникнення подібних наслідків? Для початку батькам рекомендовано стежити за часом, який їхнє чадо проводить перед екраном монітора, і обмежувати його. Норми, визначені Міністерством охорони здоров’я України — час використання комп’ютера протягом тижня: — 6 років — 30-45 хвилин; — 7-8 років — 2 години, але не більше 1 години на добу; — 9-11 років — 2 години, але не більше 1 години на добу; — 12-14 років — 2,5 години, але не більше 1 години на добу; — 15-16 років — 7 годин, але не більше 1 години на добу. Завантаження та крапля хитрості Спробуйте зацікавити дитину яскравістю реального життя: подорожуйте якомога частіше, запрошуйте друзів у гості, відвідуйте кінотеатри, аквапарки, кав’ярні та просто гуляйте по місту. Спілкуйтеся з дітьми як з дорослими: пояснюйте їм відмінність між онлайн-іграми і реальністю, оберігайте їх від розчарувань при переході до звичайного життя, не допускайте надмірного захоплення віртуальним світом і кожен день говоріть їм, що вони для вас справжні і найкращі супергерої! Ми впевнені, що ваша активність — це вже перший і дуже важливий крок до підтримки і захисту дитини. Тисніть like, діліться з друзями і станьте частиною руху «Розкажи дітям про безпеку в Інтернеті»! |